|
|||
|
|||
|
Posted by Jerry Lopper Dec 28, 2006 |
Somewhat surprisingly, coffee has been found to protect us from a variety of ailments, from cavities to colon cancer. And unlike most things in life best served by moderation, some say the more coffee we drink, the better our protection.
Studies indicate that coffee consumption can prevent the onset of Type II Diabetes. Other studies show that coffee helps to prevent colon cancer as well as Parkinson's Disease.
"Overall, the research shows that coffee is far more healthful than it is harmful," says Tom DePaulis, PhD, research scientist at Vanderbilt University’s Institute for Coffee Studies. "For most people, very little bad comes from drinking it, but a lot of good."
Source: AARP The Magazine, January & February, 2007 and Vanderbilt Brain Institute News